Elektronika

Informační technologie ve výuce

Informační technologie, jako jsou počítače, tablety a podobně jsou velice oblíbené a často se používají v běžných hodinách, abychom byli moderní. Otázkou je, zda je tato móda prospěšná pro naše děti a měli bychom je podpořit anebo, jestli naopak bychom měli bojovat proti moderním technologiím při výuce. 

Můžeme si ukázat a všechno víme

Velkou výhodou používání informačních technologií při výuce je to, že učitelé mohou dětem ukázat názorné obrázky či videa, aby si to děti mohly lépe představit. Například když se děti ve čtvrté třídě učí o tom, jak Země obíhá kolem své osy a zároveň kolem Slunce, je neuvěřitelně obtížné, aby si to dokázali sami představit, proto je výhodou ono zařízení, na kterém mohou vidět krátké a názorné video a hned jim daná problematika bude bližší. Stejně tak, když se náhodou stane, že děti něco neví a zeptají se učitele, který si zrovna také nemůže vzpomenout anebo to prostě neví, tak to může velice rychle zjistit, na druhou stranu ne všechny informace na internetu jsou ověřené a často tu najdete i hlouposti. 

Knihy jsou velkou neznámou 

Naopak, když žáci uvidí, že se všechno dá velice jednoduše a rychle najít na internetu, tak si na to velice rychle zvyknou a už nebudou potřebovat knihy, což je velká škoda, protože hledáním v knihách se člověk naučí, více než si myslí. Knihy jsou velice důležitou součástí života a každý žák by měl aspoň nějakou prolistovat a pokusit se v ní něco najít. Hodnota informací v knihách je mnohem vyšší, než informace, které si můžete najít na internetu, protože do knih si nikdo nemůže dovolit napsat nějaké nesmysly, které nejsou ověřeny, knihy jsou několikrát kontrolovány, kdežto na internu najdete spoustu mylných informací. Dobré je, pokud něco najdete na internetu, pak to ještě zkontrolovat v knize. 

Děti jsou závislé 

Když dětí přijdou na to, co všechno internet umí a nabízí, pak se velice často začnou zajímat, zkoumat a zkoumají tak hluboko, že se často stávají závislými, což rozhodně není dobře, protože pak zjistí, že na daném zařízení stráví více hodin, než se svou rodinou, než se svými přáteli a podobně, což se dostává do situace, kdy je téměř odstřiženo od reálné společnosti a pak často mívá sociologické problémy, jako je problém s komunikací, vyjadřováním, vytvářením si vlastních názorů a podobně a všechno to je velmi důležité pro život. 

Staré techniky jsou ověřené 

Rozdíl mezi použitím informačních technologií ve výuce a použitím běžného sešitu a tužky je v tom, že klasické psaní je ověřenou technikou. A je dáno, že pokud si dítě informaci samo napíše vlastní rukou, tak si jí mnohem lépe pamatuje, než když jen něco uvidí na nějakém přístrojí. A navíc, když kouká do sešitu a píše si tužkou, tak si oči nekazí tolik, jako když se věnuje nějakým zařízením, jako je počítač, tablet a podobně. 

Informační technologie mohou dětem ve výuce pomoct, ale i uškodit, proto je potřeba užívat je jen s mírou. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *